25 Ekim 2013 Cuma

Spor Yapmadan, Aç Kalmadan Zayıflama

Eminim biliyorsunuz yazın başından beridir rejimdeyim, daha doğrusu yediklerime dikkat etmekteyim :) Oldukça düzensiz yeme alışkanlığım, abur cubur sevdam (cips, çikolata, şeker) nedeniyle doğum sonrası kiloma kilo katarak neredeyse dönüşü olmayan bir yola girmek üzereydim.
Zaman zaman rejime başlamaya çalışsam da bir haftadan ileri götüremeyip, pis boğazıma yenik düşmekteydim. Ta ki Haziran başında silkelenip kendime gelene kadar :)
İlk olarak kesin kararlı olmak gerekiyor, ikincisi ise evdekilerin desteği. Bizim evde bu eş desteği oluyor tabi, o da bana eşlik etmeseydi bu kadar uzun sürmez, yeme alışkanlığımızda değişmezdi.

Spor, çoğu insan için yaşam biçimi ama malesef ben bu kategoride yer almıyorum. Benim için mecburiyet kategorisine giriyor ve her çocuklu ve çocuğunu kendi büyüten insan gibi yorgunluktan insanın spora hali kalmıyor. (Ya da bu durumu benim gibi bahane olarak kullanabiliyor!)

Öncelikle benim gibi kilo vermek isteyip de veremeyenlere bende işe yarayan bir kaç şeyden ve neler yaptığımdan bahsetmek istiyorum. Bir uzman ya da yıllarca diyet, rejim yapıp bu konuda doğruyu yanlışı deneme yanılma yöntemiyle öğrenmiş biri değilim. Ama rejime başlamanız için sizi arkanızdan birinin iteklemesi, o kadar da zor olmadığını söylemesi ve azim, kararlılık bir araya geldiğinde yapılabileceğini göstermesi gerekiyorsa, işte o kişi benim :)

Aldığım kiloların bir günde üzerime yerleşmediğini kabul edip, bir günde de gitmeyeceğini kendime kabul ettirdim. Sağlıksız bir şekilde aç kalmamaya çalışıp, zayıf olup hasta olmaktansa kilolu ama sağlıklı olmanın daha iyi olduğunu kabul ettim. İlk olarak bu etapları atlattıktan sonra yavaş yavaş kendime uygun bir program oluşturmaya başladım.

Beyaz ekmek, çıtır çıtır pek lezzetli ama ona tamamen elvade demek ile işe başladım. Hiç sevmediğim kepek ekmek baş tacım oldu :) Reçeller, kakaolu fındık kremaları, fındık ezmeleri masadan kovuldu, yerlerine salata ve domates geldi.
Sabah iki dilim Uno kepek ve ya tahıllı ekmek, 4 zeytin, domates ve salata, ince dilim beyaz peynir ve bir kaç ceviz kahvaltımı oluşturdu ve hala da aynı sistemle devam etmekteyim.
Saat 10.30-11 gibi meyva saati ve 13:30-14 gibi öğle yemeği, yemek dediğime bakmayın Eti form ve ayran ikilisinden bahsediyorum, siz seviyorsanız az yağlı sebze yemekleri de tercih edebilirsiniz, malesef hiç bir sebze ile benim aram yok, eh kilolar boşa alınmadı tabi.
Saat 16-17 gibi bir meyva, havuç ya da salata da tercih edebilirsiniz. Ben bazen form ürünlerini de yiyorum bu ara saatte. Canımın çikolata çektiği bir gündeysem form çikolatalı bisküviden yarım paket yiyorum, yarım paket dediğime bakmayın içinde 4 tane var zaten, 2sini yiyorum yani :)
Akşam siz bana bakmayın yiyebiliyorsanız daha erken yiyin ben tek yemeyi sevmediğimden ve eşimi beklediğimden saat 20:00 gibi yiyebiliyorum. Eğer sizde geç yiyorsanız uyku saatinizi biraz ileri atın ki yiyip yatmış gibi olmayasanız :) Akşam genellikle tavuz ızgara, arada balık ve bonfile yapıyorum, tabi yağsız tavada. Balığı ise yine yağsız bir şekilde, fırında pişiriyorum. Sonrasında hazırladığım kıvırcık, domates ve salataların içine doğrayıp, karıştırıp afiyet ile yiyorum :) Akşam yerine öğlende salata ve ızgara yiyebilirsiniz, ben bazı günler öyle yapıyorum!





Bir de en önemlisi ''SU''. Ben günde sanırım 1-2 bardak su içiyordum sadece, vücut için çok zararlı ama farkında değildim. Şimdi günde en az 2 litre su içiyorum. Soğuk havada canınız su çekmiyor biliyorum ama fark ettirmeden içmek en iyisi, çalışıyorsanız pet şişeniz yanınızda olsun ve susamadan yudum yudum aklınıza geldikçe için, bende evde bardağım bitti mi yeniden doldurup yudum yudum içiyorum, gün sonunda 2 litreyi geçiyorum bu sayede :)

Rejim yaptığınız süre zarfında ufak tefek kaçamaklarınız, ödülleriniz mutlaka olsun. Yoksa sıkılıp bırakırsınız, kendimden biliyorum. Haftada bir gün lahmacun yiyin, hamburger yiyin ya da canınız ne çekiyorsa, rejiminizi etkilemez erak etmeyin deneyip onayladım. Ama bunu her gün yapmayın tabi haftada bir kafi :) İşin özü dengelemekte, bir öğünde kaçırıp tamam artık rejim bozuldu diyip bugün ne istersem yerim dememekte.  Sabah canınız börek ya da poğaça çektiyse, akşam da pilav makarna yemeyip günü dengelemek çok önemli.
Doğrusu uzun süredir pilav, makarna ve beyaz ekmek hayatımdan çıktı, iyi ki de çıktı diyorum.

Haziran'dan bu yana yaklaşık 13 kilo verdim, kendime 5 kilo hedefi koyarak başlamıştım, sizde bir anda kendinize çok yüklenmeyin verdikçe hedefi artırın. Şimdi 5 aya ancak 13 kilo mu verdin diyor olabilirsiniz ama doktorların bir ayda 4 kilodan fazlası vücut için tehlike alarmı sözünü aman aklınızdan eksik etmeyin çevremde birden zayıflayanların hem psikolojik hem de bedensel ne zorluklar çektiklerini çok iyi biliyorum.

Bu sistemle ve ara ara kaçamaklar ile yeme düzenime devam ediyorum. Daha vermek istediğim kilolarım elbette var ama biraz daha zamana yayarak yapmak istiyorum, dediğim gibi yıllardır üzerimde biriktirdiğim kilolarım ile bir anda vedalaşmıyorum :) Kızımda kreşe başladığından artık kendime ayıracak vaktim var o nedenle Aralık,Ocak gibi yürüyüş yapamayacağım soğuklar geldiğinde spor salonuna yazılıp sıkılaşmak istiyorum, bakalım :)

Sanırım blogda yazdığım en uzun yazı oldu, umarım konuya ilgi duyduysanız sıkılmadan okuyabilmişsinizdir. Konu ile ilgili görüş bildirmek ve ya soru sormak isterseniz, biliyorsunuz hiç bir şey cevapsız kalmaz burada, herkese sevgiler :)

15 yorum:

Delia. dedi ki...

Hmm, yumi <3 it really looks so delicious :)
kisses

Burcu dedi ki...

Tebrik ediyorum 5 ayda 13 bence harika :)

rebeltakipte dedi ki...

Delia., thanks, it's my diet :)

Burcu, çok teşekkürler :)

Bir Alışverişkoliğin İtirafları dedi ki...

Tebrikler, bence 13 kilo 5 ayda hiç de azımsanacak bır mıktar kılo kaybı değil. Biraz azimle herşey çözülüyor aslında. Ben de kendımı beslenme konusunda teoride çok iyi pratikte başarısız görüyorum, çünkü ben de abur cuburcuyum. Ama son 1 yılda bende beslenme konsuunda bazı kararlar aldım, abur cuburu tamamen bırakmadıysam da azalttım, öğün atlamayı bıraktım, şu an çok daha sağlıklıyım ve daha formdayım :) Ha bir de düzenli sporu hayatıma soktum, o en önemlısı bence. Spor ınsanı kotu alışkanlıklardan uzaklaştırıyor, gym den gelıp bı paket cıps açıp da yazık etmez kımse emeğine. Ben de spor sevmezdim ama farkettim kı sbebeı doğru sporlara yönelmememmiş. Fitnesstan sıkılıyorum ama spinning, pilates ve zumbaya bayılıyorum. Spor salonuna yazılırken farklı alternatıfler sunuyorlar mı ona bak. Sıkılaşmak için pilates, dans sevıyorsan da süper bır cardıo olan zumbayı onerırım. Bu da benım yazdığım en uzun yprum oldu sanırım, konu kılolar olunca kendımı durduramadım :)

Yasemin dedi ki...

5 ayda 13 kilo bence gayet iyi. yazını sanki ben yazmışım gibi hissettim. sporu sevmeyen, su içmeyen ve yemeği seven. ben de geçen gün kilo almak ile ilgili yazı yazdıktan sonra, ilk işim iş yerime bir sürahi almak oldu. sürahiyi başıma koydum, gördükçe su içiyorum artık:)

Cemile Korlu Şener dedi ki...

kesinlikle tavsiyelerine katılıyorum, şu anda aynı süreç içindeyim seninle, yaşadıklarımız aynı :) ben başlayalı 1 ay oldu, senin durumun da bana iyi motivasyon oldu :)

Bloğuma ve çekilişime beklerim
http://cemrelifestyle.blogspot.com/2013/10/ilk-cekilisim.html

rebeltakipte dedi ki...

Bir Alışverişkoliğin İtirafları, aslında daha önce gittiğim bir spor salonu vardı ama orda fitness dışında bayanlar için aerobik ve pilates vardı sadece, zumbayı çok duyuyorum son günlerde ama evime yakın olan salonlarda var mı hiç bilmiyorum, eğer varsa ilk tercihim o olur sanırım, spor yapmayı sevmiyorum ama dansı çok seviyorum :)Yorumun için çok teşekkür ederim bu arada :)

rebeltakipte dedi ki...

Lulu, çok teşekkürler yorumun için, evet su olmazsa olmaz, sürahi alıp çok iyi yapmışsın, yoksa göz görmeyince bizim gibi su alışkanlığı olmayanların aklına su içmek gelmiyor :)

rebeltakipte dedi ki...

Cemile Korlu Şener, çok sevindim az da olsa motivasyonda payım olduysa :) Umarım dilediğiniz kiloya sağlıklı bir şekilde ulaşırsınız, gerçekten isteyip kararlı olduktan sonra başarılı olmak kaçınılamaz :)

Rakel dedi ki...

so yummy!

http://alovelystyle.blogspot.com.es/

ChristelPaola dedi ki...

Looks delicious!

christelpaola.blogspot.com

Unknown dedi ki...

Şu sıralar kardeşim de bu modda, bu ostu ona da okutturayım ve fikir olsun. :)
Ayrıca beş ayda 13 kilo harika canım, tebrikler!
Çokça sevgiler :)

l dedi ki...

SO yummy :)

beyazmadam dedi ki...

Helal olsun diyor ve son gunlerde basladigim diyetime an itibariyle tekrar basliyorum. Motivasyonum kirildikca sana yazacagim ;) muckk

beyazmadam dedi ki...

Helal olsun diyor ve son gunlerde basladigim diyetime an itibariyle tekrar basliyorum. Motivasyonum kirildikca sana yazacagim ;) muckk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...